čtvrtek 3. března 2011

Nejsme žádný másla!

Já, abych tak pravdu řekla, docela dost čtu. Moc si toho sice nepamatuju, takže občas s úžasem hledím na muže, an mi líčí naprosto nepodstatný detail Bohem i lidmi zapomenutého dílka, které měl v ruce někdy před deseti lety (a já, přestože jsem ho měla ve spárech daleko později, o něm vím velké kulové, natož co se píše na straně 128 dole), ale jednu věc si přece jenom pamatuju. Někteří lidé dělají máslo chutné, jiní méně.
Tato slova mě doposud odrazovala od výroby vlastního mazadla na chléb, ačkoliv jsem se už vrhla do velkovýroby pravých domácích večeří, pravého domácího pečiva a pravého domácího jogurtu. (Někdy chutnějších, jindy méně.)

Když však moje oko spočinulo na tomto článku, s konečnou platností mi došlo, že jakkoliv méně chutné doma vyrobené máslo může být, nikdy nebude horší než tohle. (Kdo hádá, že ho máme doma, hádá správně. Ne proto, že je laciné. Protože ho chytrý marketér umístil do výše očí, já jsem ho odebrala z regálu, zkontrolovala, jestli je to opravdovsky opravdovské máslo, což bylo, a o víc se nestarala.)

Zakoupila jsem tedy 2 ks smetany bez stabilizátorů. V rámci testování byla použita jedna šlehačka značky Moravia, jedna od pana Alberta. Po provedení chuťového testu mohu zodpovědně říct, že Moravia je lepší. Ne významně, ale je.

Dál už jsem postupovala přesně podle návodu od Florentyny, který je vskutku blbuvzdorný. Et voilà!


Celou akci jsem vylepšila pouze o použití robotu místo šlehače, takže kuchyň zůstala nedotčená. Jste-li statečnější než z amerického filmu a použijete ruční přístroj, buďte obezřetní. Může vás to ohodit FAKT RYCHLE.

Resumé:
Cena POUŽITELNÉHO másla dnes v supermarketu: 37,90. (Másla rozmrazená, "lépe roztíratelná" a ta, která sice svým umístěním signalizují, že jsou másla, ale přímo tohle slovo byste na nich hledali marně a na cenovce se cudně skví nápis "tuk k použití v kuchyni", neberu v úvahu.)

Cena použitých surovin: 15,50 + 12,90.

Množství umásleného másla: 168 gramův. (Plus podmáslí zkonzumované ku svačině s kakaem.)
Jednoduchým propočtem tedy zjistíme, že doma vyrobené máslo je dražší, zvlášť připočteme-li ještě nějakou tu (nepříliš významnou) práci, vodu na odmáslení a tak. Ale... ALE.

Žádné komentáře:

Okomentovat